Maribor obsodil divjanje in se distanciral od razgrajačev: “Zelo nam je žal, da je do incidenta prišlo ob sektorju, namenjenem družinam”

Foto: Blaž Weindorfer / Sportida
Kakšna bo kazen, ki jo bo Maribor prejel s strani Evropske nogometne zveze (UEFA)? Kdo bi vedel… A da Maribor ne bi bil kaznovan, ne gre pričakovati. UEFA zna biti še kako brez milosti, ko pride do dogodkov, kakršne smo videli v četrtek v Ljudskem vrtu. Kakorkoli, po prespani noči se je oglasil tudi Maribor, ki je spisal dolgo izjavo za javnost. Štajerci obžalujejo neljube dogodke na tekmi s Fenerbahčejem, a poudarjajo, da so v organizacijskem smislu naredili vse, kar je bilo v njihovi moči.
Izjava za javnost NK Maribor:
Spektakel pred 10.100 gledalci se, žal, ni razpletel po željah. Rezultatsko, a tudi v celoviti izvedbi, po organizacijski plati. Obžalujemo izgrede, ki so privedli do začasne prekinitve četrtkove tekme v Ljudskem vrtu in sočustvujemo z vsemi, ki so doživeli neprijetnost med ogledom. Ne glede na težo dogodka, pa ni razloga za posploševanje zadev, še manj za populizem ali senzacionalizem ob prikazovanju dogodkov. Odziv NK Maribor smo zajeli v pisni izjavi.
Ob tekmovalnih so v daljšem obdobju do tekme NK Maribor – Fenerbahçe SK potekale tudi organizacijske priprave, ob zgledni in redni komunikaciji z vsemi deležniki. Tako s predstavniki Uefe, gostujočega kluba kot tudi policije. Vse zadeve so bile dorečene in izpeljane v skladu z varnostnim načrtom, ki je bil sprejet ob upoštevanju vseh pravil, navodil ter priporočil. V ta namen smo dorekli tudi številne dodatne zahteve. Čeprav je denimo odločitev, da za tekmo ne omogočimo spletne prodaje vstopnic izzvala nekaj nejevolje med navijači izven Maribora, smo jo sprejeli prav z namenom, da skušamo preprečiti mešanje navijačev na posameznih delih stadiona. Spletna prodaja bi namreč prinašala enakovredne možnosti za nakup vstopnic tudi privržencem gostujočega kluba, zanimanje za nakup vstopnic v sosednjih državah je bilo veliko. Kluba sta sklenila dogovor, da poteka prodaja za del tribune, namenjen gostom, izključno preko prodajnih kanalov Fenerbahçe SK. Gostom smo ponudili 554 vstopnic in dodatnih 253, ko so prvi del vstopnic prodali. Kljub želji gostujočega kluba po dodatnih vstopnicah smo ocenili, da 6,9% kapacitete stadiona v dovoljšnji meri izraža spoštovanje in dobrodošlico gostujočemu klubu. Polovico sektorja D3 smo namenili t.i. tampon coni in se z vsemi že prej omenjenimi predstavniki dan pred tekmo dogovorili, da ta prostor namenimo navijačem turškega kluba, ki so nekako prišli do vstopnic na preostalih delih stadiona. S tem dodatnim ukrepom smo želeli zmanjšati morebitne napetosti na celotnem stadionu.
Kot organizatorji smo torej pred tekmo storili vse, da bi preprečili morebitne nerede ali kršitve javnega reda in miru. Zagotovljeno je bilo ustrezno število policistov, varnostnikov in rediteljev. Tudi ob navijaškem vdoru s severne tribune k robu igrišča in na vzhodno tribuno so bile odločitve sprejete ob posvetu s predstavniki policije in Uefa. V danem trenutku je bila naša naloga, da tekmo privedemo do konca in glede na varnostno situacijo na stadionu smo, skupaj s policijo, sprejeli in izvedli ukrepe, ki so omogočali mirno nadaljevanje prireditve. Po izpraznitvi gostujočega navijaškega sektorja se je tekma nadaljevala in bila odigrana s preostankom igralnega časa brez morebitnih nadaljnjih incidentov.
Seveda se zdaj, po prespani noči, porajajo vprašanja, kaj bi lahko naredili drugače. Zelo nam je žal, da je do incidenta prišlo ob sektorju, namenjenem družinam, vendar je treba poudariti, da je bil dogodek nepričakovan, sunkovit, da se nihče ni preoblačil v varnostnike in da nismo ne prvi, ne zadnji, ki smo se morali soočiti z nepredvidljivo krizno situacijo zaradi dejanj posameznikov, ki so zasenčili do tedaj varno prireditev v izjemnem vzdušju. Naredili bomo vse, da se iz te tekme dodatno naučimo in prilagodimo našo infrastrukturo ter organizacijsko shemo do te mere, da bodo naslednje tekme podobnega tveganja varnejše za vse udeležence.

