Slovenski nogometni klubi in družbena omrežja: Prečesali smo splet in sestavili ultimativno lestvico sledilcev od 1. do 3. SNL

Tekst: David Rozman
Socialna omrežja so postala ključni del nogometnih strategij za povezovanje klubov z navijači, ustvarjanje skupnosti in povečanje prepoznavnosti. Slovenski klubi pod okriljem Nogometne zveze Slovenije (NZS) so aktivni predvsem na dveh najbolj priljubljenih spletnih platformah – Instagram in Facebook -, ki omogočata različne vrste interakcij s svojimi oboževalci.
Socialni mediji hkrati ponujajo nekoliko drugačen pogled na priljubljenost in vpliv klubov v prvih treh nogometnih ligah. Pri analizi sledilcev slovenskih nogometnih klubov je pomembno poudariti, da visoka priljubljenost in številna spremljanja na socialnih omrežjih nista nujno povezana z dobrimi predstavami na igrišču. Čeprav so uspehi na travnati površini pogosto ključni za prepoznavnost kluba, lahko klubi z manjšo bazo sledilcev še vedno dosegajo visoka mesta na dejanski lestvici. Obratno pa to tudi pomeni, da nekateri klubi z večjo bazo sledilcev na družbenih omrežjih morda ne dosegajo najboljših rezultatov v prvenstvu.

Prva liga Telemach
Prva liga Telemach je tekmovanje, kjer se najboljši slovenski klubi borijo za naslov prvaka in vstop v kvalifikacije za evropska tekmovanja. Liga je sestavljena iz 10 ekip. Aktualni državni prvak je Celje, s 16 naslovi pa je Maribor najtrofejnejši slovenski klub vseh časov.
Klubi med elito se lahko pohvalijo z najvišjim številom podpornikov, kar ne predstavlja večjega presenečenja. Skupno ekipe prve slovenske nogometne lige na družbenih omrežjih spremlja nekaj manj kot pol milijona ljudi, natančneje okoli 457.500 navijačev.
Maribor je absolutni vodja po številu sledilcev na socialnih omrežjih, kar je pričakovano glede na dolgoletno tradicijo in uspehe kluba. Poleg tega je Maribor ponovno dokazal, da gre za najbolj nogometno mesto v Sloveniji, saj zvestoba njegovih navijačev ter prepoznavnost in vpliv na družabnih omrežjih odražata močno povezanost mesta z nogometom.
Na drugem mestu je pričakovano Olimpija, na tretjem pa morda malce manj pričakovano Domžale. Aktualni prvak iz Celja je četrti, Mura pa – zanimivo – šele peta, čeprav so Prekmurci znani kot zvesti podporniki svojega kluba.

2. SNL
Druga slovenska nogometna liga je razred klubskega nogometa, kjer se 16 ekip bori za vstop med elito. Ligaški prvak za nagrado napreduje neposredno, pri čemer pa more drugouvrščena ekipa za vstopnico v najvišji rang tekmovanja v dodatnih kvalifikacijah premagati deveto ekipo iz Prve lige Telemach.
Po sledilnosti je v kar precejšnjem razmaku. Ekipe z največjim deležem sledilcev segajo tudi v prvoligaških top 10, medtem ko tiste z manjšo sledilno bazo prehitevajo številni klubi nižjih lig.
3. SNL
Tretja slovenska nogometna liga je v Sloveniji geografsko razdeljena na dve tekmovanji – vzhod in zahod. Vsaka liga šteje po 14 ekip, zmagovalca obeh lig pa napredujeta neposredno v drugo ligo.
Skupno 3. SNL – vzhod na socialnih omrežjih spremlja okoli 48 tisoč navijačev, pri čemer pa nekaj več kot 41 tisoč ljudi sledi klubom, ki spadajo pod zahodni del 3. SNL. Mala prednost v številu sledilcev pri nekaterih klubih iz vzhodne Slovenije je lahko posledica različnih dejavnikov. Eden izmed njih je gotovo tudi širša slika slovenskega nogometa, saj je v prvih dveh ligah prisotnih nekaj več ekip, ki domujejo na zahodnem delu države.
Facebook in Instagram
Iz analize je jasno, da številni klubi prevladujejo na Facebooku, ki še vedno ostaja dominantna platforma, zlasti za klube z večjim številom sledilcev (Maribor, Olimpija, Domžale, Celje). Facebook je še vedno v ospredju, kadar gre za širjenje novic, objave tekem in druge promocijske vsebine. Predvidevamo, da so klubi predvsem povezani z dolgoletnimi oboževalci, pogosto odraslimi, ki svoje najljubše ekipe spremljajo že vrsto let, morda še od najstniških dni.
Po drugi strani pa je Instagram platforma, ki privlači predvsem mlajšo generacijo uporabnikov. Klubi, kot so Tabor Sežana, Izola, Jadran Dekani in Brinje Grosuplje, izstopajo po visoki prisotnosti na tej vizualno naravnani platformi, ki je vse bolj priljubljena med mlajšimi generacijami, kar je morda tudi razlog za povečano aktivnost klubov na tem družbenem omrežju v primerjavi s preteklimi leti.
Seznam sledilcev klubov
- Maribor – 217,1 tisoč sledilcev (Facebook: 158 tisoč, Instagram: 59,1 tisoč)
- Olimpija Ljubljana – 72,9 tisoč sledilcev (Facebook: 45 tisoč, Instagram: 27,9 tisoč)
- Domžale – 40,5 tisoč sledilcev (Facebook: 24 tisoč, Instagram: 16,5 tisoč)
- Celje – 32,7 tisoč sledilcev (Facebook: 21 tisoč, Instagram: 11,7 tisoč)
- Mura – 29,1 tisoč sledilcev (Facebook: 17 tisoč, Instagram: 12,1 tisoč)
- Tabor Sežana – 26,3 tisoč sledilcev (Facebook: 11 tisoč, Instagram: 15,3 tisoč)
- Koper – 22,1 tisoč sledilcev (Facebook: 14 tisoč, Instagram: 8,1 tisoč)
- Gorica – 19 tisoč sledilcev (Facebook: 13 tisoč, Instagram: 6 tisoč)
- Rudar Velenje – 15,5 tisoč sledilcev (Facebook: 12 tisoč, Instagram: 3,5 tisoč)
- Bravo – 14,1 tisoč sledilcev (Facebook: 8,4 tisoč, Instagram: 5,7 tisoč)
- Kalcer Radomlje – 14 tisoč sledilcev (Facebook: 8,8 tisoč, Instagram: 5,2 tisoč)
- Aluminij – 11 tisoč sledilcev (Facebook: 7,3 tisoč, Instagram: 3,7 tisoč)
- Triglav Kranj – 9,8 tisoč sledilcev (Facebook: 6 tisoč, Instagram: 3,8 tisoč)
- Krka – 8,3 tisoč sledilcev (Facebook: 6,1 tisoč, Instagram: 2,2 tisoč)
- Izola – 8,2 tisoč sledilcev (Facebook: 3,2 tisoč, Instagram: 5 tisoč)
- Krško Posavje – 7,7 tisoč sledilcev (Facebook: 6,5 tisoč, Instagram: 1,2 tisoč)
- Primorje – 7,7 tisoč sledilcev (Facebook: 5 tisoč, Instagram: 2,7 tisoč)
- Nafta 1903 – 7,3 tisoč sledilcev (Facebook: 6,2 tisoč, Instagram: 1,1 tisoč)
- Jadran Dekani – 6,9 tisoč sledilcev (Facebook: 2,5 tisoč, Instagram: 4,4 tisoč)
- Zavrč – 6,6 tisoč sledilcev (Facebook: 6 tisoč, Instagram: 638)
- Brinje Grosuplje – 6,4 tisoč sledilcev (Facebook: 3,4 tisoč, Instagram: 3 tisoč)
- Drava Ptuj – 6,2 tisoč sledilcev (Facebook: 4 tisoč, Instagram: 2,2 tisoč)
- Fužinar SIJ Ravne Systems – 5,9 tisoč sledilcev (Facebook: 4,6 tisoč, Instagram: 1,3 tisoč)
- Beltinci Klima Tratnjek – 5 tisoč sledilcev (Facebook: 4,2 tisoč, Instagram: 896)
- Bilje – 4,9 tisoč sledilcev (Facebook: 3 tisoč, Instagram: 1,9 tisoč)
- Jesenice – 4,8 tisoč sledilcev (Facebook: 3,3 tisoč, Instagram: 1,5 tisoč)
- Brežice 1919 Terme Čatež – 4,7 tisoč sledilcev (Facebook: 4,1 tisoč, Instagram: 639)
- Ilirija 1911 – 4,7 tisoč sledilcev (Facebook: 2,7 tisoč, Instagram: 1,3 tisoč)
- Korotan Prevalje – 4,1 tisoč sledilcev (Facebook: 3,2 tisoč, Instagram: 942)
- TKK Tolmin – 4 tisoč sledilcev (Facebook: 2,7 tisoč, Instagram: 1,3 tisoč)
- Svoboda Ljubljana – 3,8 tisoč sledilcev (Facebook: 2,9 tisoč, Instagram: 906)
- Roltek Dob – 3,6 tisoč sledilcev (Facebook: 2,7 tisoč, Instagram: 914)
- Šmartno 1928 – 3,5 tisoč sledilcev (Facebook: 2,9 tisoč, Instagram: 692)
- Rudar Trbovlje* – 3 tisoč sledilcev (Facebook: 3 tisoč)
- Fama Vipava – 2,8 tisoč sledilcev (Facebook: 1,9 tisoč, Instagram: 968)
- Eltron Šenčur – 2,8 tisoč sledilcev (Facebook: 2,1 tisoč, Instagram: 701)
- Škofja Loka – 2,7 tisoč sledilcev (Facebook: 2 tisoč, Instagram: 701)
- Slovan – 2,4 tisoč sledilcev (Facebook: 1 tisoč, Instagram: 1,4 tisoč)
- Avto Rajh Ljutomer – 2,3 tisoč sledilcev (Facebook: 1,7 tisoč, Instagram: 623)
- KetyEmmi&Impol Bistrica – 2,3 tisoč sledilcev (Facebook: 1 tisoč, Instagram: 1,3 tisoč)
- Dravinja – 2,2 tisoč sledilcev (Facebook: 1,8 tisoč, Instagram: 496)
- Šampion – 2,2 tisoč sledilcev (Facebook: 1,3 tisoč, Instagram: 987)
- Šobec Lesce – 2,2 tisoč sledilcev (Facebook: 2 tisoč, Instagram: 284)
- Hajdina – 2,2 tisoč sledilcev (Facebook: 1,9 tisoč, Instagram: 373)
- ZASE Videm – 2,2 tisoč sledilcev (Facebook: 1,9 tisoč, Instagram: 332)
- Vrhnika – 2,2 tisoč sledilcev (Facebook: 1,8 tisoč, Instagram: 422)
- Čarda Martjanci – 2 tisoč sledilcev (Facebook: 1,8 tisoč, Instagram: 240)
- IBLO Podvinci – 2 tisoč sledilcev (Facebook: 1,7 tisoč, Instagram: 305)
- Bistrc IRBIS – 1,8 tisoč sledilcev (Facebook: 1,3 tisoč, Instagram: 533)
- Adria* – 1,7 tisoč sledilcev (Facebook: 1,7 tisoč)
- Premium Dobrovce* – 1,6 tisoč sledilcev (Facebook: 1,6 tisoč)
- Eksist Žiri – 1,3 tisoč sledilcev (Facebook: 1,1 tisoč, Instagram: 234)
- Maripol Starše – 1 tisoč sledilcev (Facebook: 759, Instagram: 267)
- Zarica Kranj* – 747 sledilcev (Facebook: 749)
*Nogometni klubi: Premium Dobrovce, Rudar Trbovlje, Adria in Zarica Kranj nimajo uradnega profila na spletni platformi Instagram, zato so za naštete klube v podatke všteti samo rezultati, dostopni na družbenem omrežju Facebook.
**Podatki so bili pridobljeni 08. 01. 2025
Avtor: Uredništvo Planet nogomet