V Sloveniji najboljši prodajni aduti nogometaši, stari med 21 in 23 let: V zadnjem desetletju so prinesli skoraj polovico vsega zaslužka
Vir fotografije: AI
Največ prihodkov od mednarodnih prestopov lastno vzgojenih nogometašev v zadnjem desetletju ustvarijo klubi v Franciji, Braziliji in Španiji, kar dokazuje najnovejša analiza nogometnega observatorija CIES. Kljub uspehom posameznikov, kot sta Jan Oblak in Benjamin Šeško, Slovenija pri ustvarjanju prihodkov s tem modelom precej zaostaja za nekaterimi sosedami in je med 50 analiziranimi državami uvrščena na rep lestvice, kar pa glede na velikost države in navsezadnje lige ni presenečenje.
Preberi več
Nogometni observatorij CIES je v 519. tedenskem poročilu analiziral prihodke (vključno z dodatki in deleži od nadaljnjih prodaj), ki so jih klubi v 50 državah ustvarili z mednarodnimi prestopi igralcev, ki so se izobraževali v domačem okolju, v zadnjih desetih letih (2016–2025). Slovenija je pridelala 47 milijonov evrov, za njo sta – zanimivo – tudi Madžarska in Bolgarija. Medtem sta neprimerno višje Hrvaška (kar 484 milijonov evrov) in Srbija (305 milijonov evrov).
Ob tem je zanimivo naslednje: največji delež prihodkov so slovenski klubi ustvarili s prodajo igralcev v starostni kategoriji 21–23 let (44,3%), sledijo nogometaši do 20 let (33,8%) in igralci od 24 do 26 let (17,5%). Nogometaši nad 27 let so ustvarili le 4,4 odstotka deleža prihodkov. Na mladosti se torej splača delati. In to dobesedno.
Avtor: Uredništvo Planet nogomet



