Bogatih Slovencev nogomet ne zanima, med tujci številni sumljivi, Mijatović apelira na gledalce: “Naredimo kuliso, ki bo privlačna!”
Foto: Nikola Mitić / Sportida
Dejstvo je, da slovenskih bogatašev nogomet ne zanima. Le Darko Klarič, častnik predsednik Brava, je tako na lestvici 100 najbogatejših Slovencev kot tudi vsaj malo vpleten v brcanje žoge pri nas. V preteklosti sta bila aktivna Izet Rastoder in Joc Pečečnik, danes pa najboljše klube pri nas bolj kot ne obvladujejo tujci. Za Radenka Mijatovića, predsednika Nogometne zveze Slovenije (NZS), je to logičen pojav, ki se – kot pravi – pojavlja tudi v drugih nogometnih državah.
Danes so v tuji lasti Celje, Maribor, Olimpija in še kdo, a niso problematični lastniki, ki sem pridejo s ciljem, načrti in predvsem denarjem. Problem so tisti, ki za sabo puščajo pogorišče, teh pa je žal vse več.
“To (tuji lastniki, op. a.) je stalnica povsod po svetu in temu ni mogoče ubežati. Ključno pa je, da v klube pridejo ustrezni ljudje, ki lahko klubu prinesejo dodatno vrednost in energijo ter pridejo tudi s stabilnimi financami. Tu je odgovornost vodstev klubov, ki izbirajo take partnerje. V večini klubov je zadeva relativno stabilna, imeli pa smo tudi kar nekaj primerov, ko je to bila popolnoma zgrešena zgodba in se na teh zgrešenih zgodbah ljudje, ki vodijo klube, ne naučijo, ampak še vedno rinejo iz slabe v slabšo prakso. Zato je treba biti izjemno previden,” je za Naš nogomet poudaril Radenko Mijatović.
Mijatović: “Dejavnikov je več”
Prvi mož organizacije z Brda pri Kranju se je dotaknil tudi vprašanja, kako lahko slovenski nogomet privabi še več in še bolj resne investitorje – tako domače kot tudi tuje. Radenko Mijatović je ob tem apeliral tudi na navijače in gledalce.
“Več dejavnikov je, eno je infrastruktura, vzdrževanje, drugo je lastnina klubov, tretje so stroški dela oziroma tudi davčni stroški. Na delu davčne zakonodaje se v zadnjem obdobju dela veliko. Pogovarjamo se z odločevalci in mislim, da bo treba tu za športnike narediti nekakšen drugačen davčni pristop. Mislim, da obstaja pripravljenost med odločevalci, da se na tem segmentu kaj naredi, ampak ključno je, da tudi slovenski navijači, ki imajo radi slovenski šport, postanemo lojalnejši lokalnim klubom. Da pridemo v večjem številu, da naredimo pravo kuliso, ki je privlačna za vlaganje in pokrovitelje, in da iz tega dela oglaševalskega denarja potegnemo nekaj še v šport oziroma v nogomet. To ni lahka pot, ampak na tem je treba delati,” je zaključil predsednik krovne nogometne organizacije pri nas.
Avtor: Uredništvo Planet nogomet



