Ne glede na lestvico Maribor ostaja najbolj priljubljen in najbolj dobičkonosen klub: 1818 letnih vstopnic in 450.000 evrov prometa
Foto: Vid Ponikvar / Sportida
Da je predvsem prodaja klubskih izdelkov še vedno velika tržna niša nogometnih klubov v Sloveniji, ni dvoma. Medtem ko je tako imenovani “merchandise” (prodaja trgovskega blaga) po svetu največji vir zaslužkov številnih klubov (rekorder Manchester United je leta 2022 zgolj s prodajo dresov zaslužil kar 3,22 milijona evrov), slovenski prvoligaši zaslužek štejejo skorajda v drobižu. Razlogov za to je seveda več: Slovenija je majhna država, baze navijačev so temu primerne.
Svoje kakopak v precejšnji meri prispeva tudi neurejenost in premalo vloženega truda klubov na področju prodaje klubskih izdelkov. Maribor in Mura sta svetli izjemi, že Olimpija stopica daleč zadaj, da o ostalih niti ne govorimo. Kar zadeva Ljubljančane, ti navsezadnje nimajo svoje klubske trgovine, potem ko so lani zaprli poslovalnico v Šiški. To so menda storili tudi za to, ker je bila slednja prevelika finančna obremenitev za klub.
Maribor prodal z naskokom največ sezonskih vstopnic
Kot je razkrila raziskava časnika Večer, je Maribor pri prodaji navijaških artiklov razred zase v Sloveniji. Vijoličasti so lani tako v spletni kot tudi fizičnih trgovinah ustvarili za okrog 450.000 evrov prometa. Sledi Mura, ki pa je s slabimi 100.000 evri prometa vseeno precej za Mariborom. Olimpija je ustvarila za komaj 50.000 evrov prometa, piše Večer.
Pri Mariboru in Olimpiji so najbolj prodajani artikli navijaški šali, pri Muri – slednja je nedolgo tega odprla svojo prvo klubsko trgovino, ki se nahaja na stadionu Fazanerija – dresi.
Tudi kar zadeva sezonske vstopnice, je na vrhu Maribor. Štajerci so jih v tej sezoni prodali 1818 in so edini nogometni klub pri nas, ki je presegel številko 1000. Mura jih je prodala 800, Olimpija vsega 284, Koper zgolj 80. Maribor je s sezonskimi vstopnicami zaslužil okrog 270.000 evrov, Mura dobrih 90.000 evrov, Olimpija manj kot 30.000 evrov.